eKymi yhdistää Etelä-Kymenlaakson sähköiset palvelut samaan osoitteeseen

7.5.2014

eKymi, eli Haminan ja Kotkan kaupunkien sekä Pyhtään kunnan sähköiset palvelut samaan osoitteeseen kokoava asiointipalvelukokonaisuus, on otettu käyttöön Etelä-Kymenlaaksossa 11.4.2014.

Asiointialustalla on jo käytössä muun muassa asumiseen, sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä palautteen antamiseen liittyviä palveluja. Esimerkiksi Palautekanavan kautta kuntalaiset voivat antaa palautetta kunnan toiminnasta ja seurata palautteiden käsittelyn etenemistä. Alustan sähköisten palvelujen kehittäminen on jatkuvaa ja uusia palveluja lisätään eKymi-palveluun vaiheittain.

Tehokasta ja turvallista

Kustannussäästöjen lisäksi palveluja sähköistämällä tehostetaan julkishallinnon organisaatioiden sisäisiä prosesseja ja parannetaan asiakaspalvelua, kun keskitetysti tarjotut asiointipalvelut löytyvät vaivattomasti ja ovat kuntalaisten käytössä ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Asioinnin turvallisuus ja henkilökohtaisuus varmistetaan käyttämällä vahvaa tunnistautumista, jossa käyttäjän henkilöllisyys tarkastetaan oikeaksi Vetuma-pankkitunnistautumisella.

eKymi-palvelu on toteutettu Kuntalaistili-asiointialustalle ja sen käyttöönotosta vastasi Propentus Oy.

Tutustu e-Kymin palveluvalikoimaan osoitteessa ekymi.fi.

Lisätietoja:

Jouni Ristola, tietohallintopäällikkö, Haminan kaupunki, 0400 924 271, jouni.m.ristola(at)hamina.fi
Petri Lehmus, asiakaspalvelujohtaja, Propentus Oy, 040 759 3615, petri.lehmus(at)propentus.com