Kuntalaistili on sähköinen asiointialusta, jonka avulla julkishallinnon organisaatiot tarjoavat kohderyhmilleen sähköisiä palveluja keskitetysti, tehokkaasti ja tietoturvallisesti.

Kuntalaisille

Kaikki palvelut samasta osoitteesta

Sähköiset palvelut löytyvät Kuntalaistilin kautta helposti ja vaivattomasti. Ajanvaraus, hakemusten lähettäminen tai tietojen katselu onnistuu kätevästi verkossa, eikä aikaa kulu turhaan jonottamiseen.

Tietoturvallista asiointia sähköisesti

Vahvan tunnistautumisen ansiosta myös arkaluontoisten tietojen käsittely sähköisesti on turvallista. Osaa Kuntalaistilin palveluista voi käyttää myös kirjautumatta, osaan riittää käyttäjätunnus ja salasana.

Kuntalaistili eri puolella Suomea eKouvola Palvelutarjotin Oma Jyväskylä eKymi eKokkola.fi eKunta.fi

Vaivatonta asiointia 24/7

Kuntalaistilin kautta sähköiset palvelut ovat saatavilla ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Selain- ja käyttöjärjestelmäriippumattomat palvelut eivät vaadi omalle koneelle ylimääräisiä asennuksia.

Kaikki palvelut kertakirjautumisella

Kuntalaistilin käyttäjä voi yhdellä kirjautumisella käyttää kaikkia kirjautumisen vaativia palveluja, eikä jokaiseen palveluun tarvitse muistaa salasanaa erikseen.

Kuntalaistili eri puolella Suomea

Tutustu Kuntalaistilin kautta tarjottavaan palvelutarjontaan.

Palvelutarjotin
eKouvola
Oma Jyväskylä
eKymi
eKokkola.fi
eKunta.fi

 

Kunnille

Palvelut joustavasti yhdestä osoitteesta

Palvelujen tarjoaminen keskitetysti Kuntalaistilin kautta tuo palvelut hyvin esille ja helpottaa kuntalaisten asiointia. Laadukas asiointikokemus lisää asiakastyytyväisyyttä ja luo positiivisia mielikuvia.

Sisäisten prosessien tehostuminen

Palveluiden helppo hallittavuus selkeyttää sisäisiä toimintaprosesseja ja nopeuttaa päätösten käsittelyä. Paperittomuus ja vähentyneet yhteydenotot asiakaspalvelussa säästävät aikaa ja vapauttavat resursseja muuhun käyttöön.

Yhteistyö palvelujen kehityksessä

Kuntalaistiliä käyttävät organisaatiot voivat ottaa toistensa kehittämiä palveluratkaisuja käyttöönsä omilla ehdoillaan tai tehdä kehitystyötä yhdessä, mikä mahdollistaa kehityskohteiden kustannusten jakamisen, tuotosten vapaan levittämisen sekä palveluiden määrän nopean kasvun.

Yksi alusta – monta kohderyhmää

Kuntalaistilin välityksellä kunnat voivat tarjota palveluja kuntalaisille, ulkopaikkakuntalaisille sekä työntekijöilleen. Sekä internet- että intranet-palvelut toimivat saman asiointialustan päällä samalla asennuksella.

Huippuunsa viety tietoturva

Vahvan tunnistautumisen sekä käyttöoikeuksien hallinnan ansiosta myös arkaluontoisten tietojen välittäminen kuntalaisille on mahdollista. Palveluiden sisältämiä tietoja voidaan näyttää tai jättää näyttämättä käyttäjän kirjautumistavan perusteella.

Uusia palveluja joustavasti

Kuntalaistilin valmiiden ratkaisujen päälle pystytään tuomaan olemassa olevat palvelut vaivattomasti sekä kehittämään uusia palveluja joustavasti ja kustannustehokkaasti.

Toteutuksia

Lahden palkittu Kompa-palvelu

Kompa-palvelun avulla asiakkaat voivat tarkastella verkossa omia kiinteistö- ja rakennustietojaan sekä niihin liittyviä asiakirjoja. Lue lisää »

Oma Jyväskylä

Oma Jyväskylä -palvelu otettiin käyttöön keväällä 2013. Se yhdistää kaupungin kaikki kirjautumista vaativat sähköiset palvelut samaan osoitteeseen. Lue lisää »

eKouvola

Kouvolassa panostetaan määrätietoisesti sähköisen asioinnin kehittämiseen ja palvelujen laadun parantamiseen. Lue lisää »